FAQ

Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. Als u meer informatie wilt opvragen over een onderwerp, kunt u contact opnemen met ons via telefoon: 010-501 82 41 of stuur ons een bericht.

Veelgestelde vragen

Vervangend vervoer:

Mag ik een vervangauto met een lege tank terugbrengen bij Barendregt?

Nee, de vervang auto dient vol te worden ingeleverd. Ook wanneer u maar heel weinig kilometers heeft gereden en de tankmeter geeft nog vol aan dient u de auto af te tanken.

Kan ik alle huurauto's inleveren bij Barendregt?

Nee, bel vooraf even met 010-5018241 om te informeren of u uw huurauto bij ons kunt inleveren.

Waar moet ik op letten als ik een vervangauto terugbreng?
  • Neem uw huurcontract mee
  • Zorg dat de auto is afgetankt
  • Zorg dat de auto netjes wordt ingeleverd
  • Zorg dat u al uw persoonlijke spullen uit de auto heeft gehaald
  • Zorg dat u uw reis vanaf de inleverlocatie heeft gepland
Waar kan ik nog meer een vervangauto krijgen?

In veel gevallen krijgt u van het schadebedrijf waar u uw auto laat repareren gedurende de reparatie een vervangauto. De meeste autoschade bedrijven wachten met het geven van een vervangauto tot uw schadeauto daadwerkelijk is aangeboden bij het schadebedrijf.

Krijg ik altijd een vervangauto bij de berger?

Nee, afhankelijk van uw pech- of verzekeringspolis heeft u wel of geen recht op een vervangauto.

Hoe kom ik thuis als mijn auto niet gerepareerd kan worden?

Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er meerdere opties om thuis te komen.

 

U rijdt mee met de autohulpdienst en krijgt een huur- of leenauto bij de garage. De autohulpdienst zet u thuis af. (enkel als dit in de directe omgeving is) U krijgt op locatie van de autohulpdienst een vervangauto. U krijgt een taxi op locatie van de autohulpdienst.

Wat is het afleveradres voor uw voertuig?

Wanneer wij uw auto als gevolg van pech of schade op onze vestiging veilig hebben gesteld is het van belang dat u ons zo spoedig als mogelijk laat weten naar welk schade herstelbedrijf of autosloperij wij uw auto kunnen door transporteren. Uw verzekeraar vergoedt vaak de eerste drie dagen stalling, daarna kunnen de stallingskosten aan de voertuigeigenaar belast worden.

 

U kunt het afleveradres voor uw auto op werkdagen vanaf 08:00u tot 17:00u doorgeven. Bel met onze receptie op tel: 010-5018241.

 

Rijdt u een lease auto? Overlegt u dan altijd eerst met uw lease maatschappij waar uw auto naar toe getransporteerd kan worden.

 

Indien u afstand van uw voertuig wilt doen, dan verzoeken wij u om het volledige kentekenbewijs inclusief overschrijvingsbewijs bij ons in te leveren. Als er een deel van het kenteken mist, kunt u een RDW formulier bij onze receptie tekenen. Wij zorgen ervoor dat uw voertuig naar een autodemontage-bedrijf wordt afgevoerd. U ontvangt de RDW vrijwaring binnen 5 werkdagen per mail.

Berging

Kan mijn pech- of schade auto naar mijn huisadres worden gebracht?

Ja, het is mogelijk dat wij uw auto bij u thuis afleveren. Het is wel van belang dat er iemand aanwezig is op het moment van aflevering voor het aftekenen van de (digitale) vrachtbrief. Let wel! Via uw verzekering heeft u één keer recht op transport. Als uw auto door de autohulpdienst thuis is afgeleverd kunt er niet meer voor kiezen om deze alsnog voor rekening van uw verzekering naar de schade- of garagebedrijf te laten brengen. Ook kan het zijn dat de auto als gevolg van pech of schade olie lekt wat milieu verontreinigend werkt bij u voor de deur.

Verzorgt Barendregt altijd het transport van de auto?

Ja en nee, Barendregt verzorgt wel dat de auto zal worden getransporteerd maar is niet altijd zelf uitvoerder van het transport. Het kan zijn dat uw verzekering uw auto laat ophalen door een andere transporteur.

Wanneer wordt mijn auto getransporteerd?

Het streven is om een auto die door Barendregt is veilig gesteld de eerst volgende werkdag door te brengen. Het is van belang dat wij een compleet losadres hebben. Alleen een naam en een plaats volstaat niet.

Hoe kom ik vervolgens thuis of op mijn werk?

De berger zal contact opnemen met de alarmcentrale van uw verzekeringsmaatschappij, zodat u met een taxi of met ander vervangend vervoer alsnog op de plaats van bestemming komt.

Moet ik zelf de kosten voor de berging voorschieten?

Nee, de berger stuurt de rekening voor de berging en transport naar de alarmcentrale van uw verzekering. U hoeft niets voor te schieten.

Wat kost het bergen van mijn auto?

Indien u ten minste WA verzekerd bent worden de kosten voor de berging betaald door uw verzekeringsmaatschappij. De schuldvraag is hierbij niet van belang. Bergings- en doortransportkosten hebben géén invloed op uw no-claim of eigen risico.

Pechhulp

Kan mijn pech- of schade auto naar mijn huisadres worden gebracht?

Ja, het is mogelijk dat wij uw auto bij u thuis afleveren. Het is wel van belang dat er iemand aanwezig is op het moment van aflevering voor het aftekenen van de (digitale) vrachtbrief. Let wel! Via uw verzekering heeft u één keer recht op transport. Als uw auto door de autohulpdienst thuis is afgeleverd kunt er niet meer voor kiezen om deze alsnog voor rekening van uw verzekering naar de schade- of garagebedrijf te laten brengen. Ook kan het zijn dat de auto als gevolg van pech of schade olie lekt wat milieu verontreinigend werkt bij u voor de deur.

Wat kan ik doen als ik sta te wachten op de hulpdienst?

U kunt de volgende zaken doen als u staat te wachten:

  • Bewaar de rust! Niemand veroorzaakt expres een aanrijding. Ga respectvol met de tegenpartij om.
  • Wissel gegevens uit en maak alvast een begin met het invullen van het schadeformulier.
Wat doe ik als ik een aanrijding heb gehad op het onderliggend wegennet?

Als u een aanrijding heeft gehad en u vertrouwt het niet om verder te rijden dan kunt u via het alarmnummer op uw groenekaart (van uw verzekering) een berger laten komen. Voor de berger is het niet van belang dat de politie erbij is geweest. Wilt u dat de politie komt bel dan 0900-8844.

Wat doe ik als ik een aanrijding heb gehad op de snelweg?

Zorg eerst voor uw eigen veiligheid en de overige betrokkenen.

Staat u op een snelweg of op een drukke N weg? Stap direct uit uw auto en zoek een veilige plek. Ga zo mogelijk achter de vangrails staan. Plaats, indien aanwezig, een gevaren driehoek 100 meter achter uw auto. Zorg dat uw weet waar u staat (zie groene hectometerpaal) en bel met 112 Het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt) van de gezamenlijke verzekeraars zal verzorgen dat er een berger wordt ingeschakeld.

Wat gebeurt er als de hulpdienst mijn auto niet kan maken?

Als uw auto niet gerepareerd kan worden zal hij naar een garage worden gebracht.

Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er verschillende opties:

  • Uw auto wordt naar de dichtstbijzijnde merkendealer gebracht.
  • U heeft de mogelijkheid om uw auto naar een garage/dealer van uw keuze te 
Wat kan ik doen als ik sta te wachten op de hulpdienst?

Denk om de volgende zaken als u wacht:

  • Zorg dat u telefonisch bereikbaar blijft voor de hulpdienst.
  • Denk goed na over wat er is gebeurt met uw auto. Hoe beter u kunt omschrijven wat er mis is gegaan met uw auto, hoe beter de pechhulpmonteur u kan helpen.
  • Blijf bewust van uw eigen veiligheid en die van uw passagiers.
Wat doe ik als ik niets heb geregeld en ik sta met autopech?

Neem rechtstreeks contact op met een autohulpdienst.

U kunt ons bellen op tel: 010-5018241. Barendregt helpt tegen een vast tarief per hulpverlening. U hoeft niet lid te worden en u betaalt contant, per pin of online.

Ik heb autopech, wie bel ik?

Pech of schade?

Autopech en autoschade zijn 2 verschillende zaken. Bij autoschade belt u met het alarmnummer op uw groene kaart van uw verzekeringsmaatschappij. Hulp bij autopech wordt vaak geleverd door een pechhulporganisatie als Route Mobiel of ANWB Wegenwacht. Ook kan er hulp komen via het automerk of de leasemaatschappij. Als u met uw hulpdienst gaat bellen zorg dan dat u exact weet waar u staat en wat uw kenteken is. Heeft u niets geregeld? Bel 010-5018241

Wat doe ik met autopech op de snelweg?

Zorg eerst voor uw eigen veiligheid!

Staat u op een snelweg of op een drukke N weg? Stap direct uit uw auto en zoek een veilige plek. Ga zo mogelijk achter de vangrails staan. Plaats, indien aanwezig, een gevaren driehoek 100 meter achter uw auto. Zorg dat u weet waar u staat (zie groene hectometerpaal) en bel met 112. U wordt dan in opdracht van Rijkswaterstaat kosteloos verplaatst naar de eerst volgende veilige locatie.

Wat doet u bij schade?

Blijf rustig en word vooral niet boos. 

Indien er gewonden zijn, bel 112 en vraag naar een ambulance, geef duidelijk aan waar u zich bevindt. Dit kan door het noemen van een wegnummer incl. hectometer of een straatnaam.

 

Meld een aanrijding altijd aan de politie, indien u op een rijksweg staat of op een gevaarlijke plek, kunt hiervoor 112 bellen.

 

Vul samen met de tegenpartij het schadeformulier in. De politie of de weginspecteur van Rijkswaterstaat zal ter plaatse de aanrijding bij het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt) melden en zo nodig een takelwagen voor u bestellen. De chauffeur van de takelwagen zal u om uw polisnummer vragen, dit nummer vindt u op uw groene kaart. Indien u niet direct een afleveradres voor uw auto weet, kan de auto bij de berger worden veilig gesteld. Uw auto staat dan in een afgesloten stalling. De meeste verzekeraars vergoeden de eerste drie dagen stalling, daarna worden stallingkosten doorbelast.

 

Op alle dagen en binnen kantoortijden krijgt u bij het schadeherstelbedrijf waar uw auto wordt gebracht de beschikking over een vervangende auto. Buiten kantoortijden kan de berger u een vervangende auto verstrekken. De berger verzorgt voor u het z.g. doortransport vanaf de stalling naar het eindadres. Facturatie e.d. geschiedt rechtstreeks aan uw verzekeraar.

 

Indien uw auto total loss is kunnen wij voor u een vrijwaring verzorgen, u dient dan het overschrijvingsbewijs van de auto bij ons in te leveren. U ontvangt dan de vrijwaring binnen enkele dagen per mail.

Algemeen

Kan ik bij Barendregt het huurcontract verlengen?

Nee, Barendregt fungeert als depot van een aantal vervangend vervoer organisaties. Wij geven auto’s uit en nemen auto’s in namens deze organisaties. Wij hebben géén invloed op de condities en de duur van de huurovereenkomst.

Wat kost het om een auto te laten transporteren?

Het transport van een auto is afhankelijk van de volgende zaken:

  • Is de auto rolbaar.
  • Staat de auto buiten op een verhard terrein waar wij met een vrachtwagen in de buurt kunnen komen.
  • Moet het transport direct gebeuren.
  • Kan het transport op een willekeurig moment binnen een tijdsvenster van een week.
  • Gaat het om één auto of meerdere tegelijk.

 

Vraag om een transport offerte. 

Is mijn voertuig verzekerd tijdens het transport?

Ja, in alle gevallen is het transport verzekerd. Bij hele exclusieve auto’s kan het zijn dat er een aanvullende verzekering nodig is. Ook dat regelen wij voor u.

Vragen over weggesleepte voertuigen

Waarom is mijn voertuig weggesleept?

Voertuigen die van ons een wielklem hebben gekregen, kunnen na 24 uur worden weggesleept.

Hoe kan ik mijn voertuig terugkrijgen?

Weggesleepte voertuigen worden gebracht naar ons depot aan de Westvlietweg 64 te Den Haag. Hier betaalt u de kosten voor het wegslepen en stalling van uw voertuig. In het geval van een wielklem ook de wielklemkosten en naheffingsaanslag.

Wanneer kan ik mijn weggesleepte voertuig ophalen?

Op werkdagen vanaf 08.00 uur t/m 17.00 uur. Buiten deze openingstijden en voor zaterdag en zondag graag eerst bellen naar depot.

Waarom heb ik een wielklem gekregen?

U krijgt een wielklem wanneer u niet/te laat betaalt voor betaald parkeren in Scheveningen/Den Haag of wanneer er openstaande boete(s) op het kenteken geregistreerd staan.

Hoe krijg ik de wielklem van mijn voertuig af?

Na het plaatsen van de wielklem wordt er een sticker geplaatst op uw vooruit. Hierop staat de uitleg en onze adresgegevens. Voor pinbetalingen komen wij naar het voertuig toe en voor contante betalingen wordt u doorverwezen naar onze depot in Den Haag. Na betaling van de wielklemkosten + naheffingsaanslag wordt de wielklem verwijderd.

Heeft u klachten?

Heeft u suggesties, vragen of een klacht? Of wilt u een verloren voorwerp melden? U kunt dit melden aan onze klantenservice. Onze medewerkers kunnen u snel verder helpen. U kunt uw vragen telefonisch of per e-mail stellen.