Hulp nodig? Bel ons! Wij helpen je altijd verder
Hulp nodig? Bel ons!
Binnen 20 minuten ter plaatse
Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. Als u meer informatie wilt opvragen over een onderwerp, kunt u contact opnemen met ons via telefoon: 010-501 82 41 of stuur ons een bericht.
Nee, de vervang auto dient vol te worden ingeleverd. Ook wanneer u maar heel weinig kilometers heeft gereden en de tankmeter geeft nog vol aan dient u de auto af te tanken.
Nee, bel vooraf even met 010-5018241 om te informeren of u uw huurauto bij ons kunt inleveren.
In veel gevallen krijgt u van het schadebedrijf waar u uw auto laat repareren gedurende de reparatie een vervangauto. De meeste autoschade bedrijven wachten met het geven van een vervangauto tot uw schadeauto daadwerkelijk is aangeboden bij het schadebedrijf.
Nee, afhankelijk van uw pech- of verzekeringspolis heeft u wel of geen recht op een vervangauto.
Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er meerdere opties om thuis te komen.
Â
U rijdt mee met de autohulpdienst en krijgt een huur- of leenauto bij de garage. De autohulpdienst zet u thuis af. (enkel als dit in de directe omgeving is) U krijgt op locatie van de autohulpdienst een vervangauto. U krijgt een taxi op locatie van de autohulpdienst.
Wanneer wij uw auto als gevolg van pech of schade op onze vestiging veilig hebben gesteld is het van belang dat u ons zo spoedig als mogelijk laat weten naar welk schade herstelbedrijf of autosloperij wij uw auto kunnen door transporteren. Uw verzekeraar vergoedt vaak de eerste drie dagen stalling, daarna kunnen de stallingskosten aan de voertuigeigenaar belast worden.
Â
U kunt het afleveradres voor uw auto op werkdagen vanaf 08:00u tot 17:00u doorgeven. Bel met onze receptie op tel: 010-5018241.
Â
Rijdt u een lease auto? Overlegt u dan altijd eerst met uw lease maatschappij waar uw auto naar toe getransporteerd kan worden.
Â
Indien u afstand van uw voertuig wilt doen, dan verzoeken wij u om het volledige kentekenbewijs inclusief overschrijvingsbewijs bij ons in te leveren. Als er een deel van het kenteken mist, kunt u een RDW formulier bij onze receptie tekenen. Wij zorgen ervoor dat uw voertuig naar een autodemontage-bedrijf wordt afgevoerd. U ontvangt de RDW vrijwaring binnen 5 werkdagen per mail.
Ja, het is mogelijk dat wij uw auto bij u thuis afleveren. Het is wel van belang dat er iemand aanwezig is op het moment van aflevering voor het aftekenen van de (digitale) vrachtbrief. Let wel! Via uw verzekering heeft u één keer recht op transport. Als uw auto door de autohulpdienst thuis is afgeleverd kunt er niet meer voor kiezen om deze alsnog voor rekening van uw verzekering naar de schade- of garagebedrijf te laten brengen. Ook kan het zijn dat de auto als gevolg van pech of schade olie lekt wat milieu verontreinigend werkt bij u voor de deur.
Ja en nee, Barendregt verzorgt wel dat de auto zal worden getransporteerd maar is niet altijd zelf uitvoerder van het transport. Het kan zijn dat uw verzekering uw auto laat ophalen door een andere transporteur.
Het streven is om een auto die door Barendregt is veilig gesteld de eerst volgende werkdag door te brengen. Het is van belang dat wij een compleet losadres hebben. Alleen een naam en een plaats volstaat niet.
De berger zal contact opnemen met de alarmcentrale van uw verzekeringsmaatschappij, zodat u met een taxi of met ander vervangend vervoer alsnog op de plaats van bestemming komt.
Nee, de berger stuurt de rekening voor de berging en transport naar de alarmcentrale van uw verzekering. U hoeft niets voor te schieten.
Indien u ten minste WA verzekerd bent worden de kosten voor de berging betaald door uw verzekeringsmaatschappij. De schuldvraag is hierbij niet van belang. Bergings- en doortransportkosten hebben géén invloed op uw no-claim of eigen risico.
Ja, het is mogelijk dat wij uw auto bij u thuis afleveren. Het is wel van belang dat er iemand aanwezig is op het moment van aflevering voor het aftekenen van de (digitale) vrachtbrief. Let wel! Via uw verzekering heeft u één keer recht op transport. Als uw auto door de autohulpdienst thuis is afgeleverd kunt er niet meer voor kiezen om deze alsnog voor rekening van uw verzekering naar de schade- of garagebedrijf te laten brengen. Ook kan het zijn dat de auto als gevolg van pech of schade olie lekt wat milieu verontreinigend werkt bij u voor de deur.
U kunt de volgende zaken doen als u staat te wachten:
Als u een aanrijding heeft gehad en u vertrouwt het niet om verder te rijden dan kunt u via het alarmnummer op uw groenekaart (van uw verzekering) een berger laten komen. Voor de berger is het niet van belang dat de politie erbij is geweest. Wilt u dat de politie komt bel dan 0900-8844.
Zorg eerst voor uw eigen veiligheid en de overige betrokkenen.
Staat u op een snelweg of op een drukke N weg? Stap direct uit uw auto en zoek een veilige plek. Ga zo mogelijk achter de vangrails staan. Plaats, indien aanwezig, een gevaren driehoek 100 meter achter uw auto. Zorg dat uw weet waar u staat (zie groene hectometerpaal) en bel met 112 Het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt) van de gezamenlijke verzekeraars zal verzorgen dat er een berger wordt ingeschakeld.
Als uw auto niet gerepareerd kan worden zal hij naar een garage worden gebracht.
Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er verschillende opties:
Denk om de volgende zaken als u wacht:
Neem rechtstreeks contact op met een autohulpdienst.
U kunt ons bellen op tel: 010-5018241. Barendregt helpt tegen een vast tarief per hulpverlening. U hoeft niet lid te worden en u betaalt contant, per pin of online.
Pech of schade?
Autopech en autoschade zijn 2 verschillende zaken. Bij autoschade belt u met het alarmnummer op uw groene kaart van uw verzekeringsmaatschappij. Hulp bij autopech wordt vaak geleverd door een pechhulporganisatie als Route Mobiel of ANWB Wegenwacht. Ook kan er hulp komen via het automerk of de leasemaatschappij. Als u met uw hulpdienst gaat bellen zorg dan dat u exact weet waar u staat en wat uw kenteken is. Heeft u niets geregeld? Bel 010-5018241
Zorg eerst voor uw eigen veiligheid!
Staat u op een snelweg of op een drukke N weg? Stap direct uit uw auto en zoek een veilige plek. Ga zo mogelijk achter de vangrails staan. Plaats, indien aanwezig, een gevaren driehoek 100 meter achter uw auto. Zorg dat u weet waar u staat (zie groene hectometerpaal) en bel met 112. U wordt dan in opdracht van Rijkswaterstaat kosteloos verplaatst naar de eerst volgende veilige locatie.
Blijf rustig en word vooral niet boos.Â
Indien er gewonden zijn, bel 112 en vraag naar een ambulance, geef duidelijk aan waar u zich bevindt. Dit kan door het noemen van een wegnummer incl. hectometer of een straatnaam.
Â
Meld een aanrijding altijd aan de politie, indien u op een rijksweg staat of op een gevaarlijke plek, kunt hiervoor 112 bellen.
Â
Vul samen met de tegenpartij het schadeformulier in. De politie of de weginspecteur van Rijkswaterstaat zal ter plaatse de aanrijding bij het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt) melden en zo nodig een takelwagen voor u bestellen. De chauffeur van de takelwagen zal u om uw polisnummer vragen, dit nummer vindt u op uw groene kaart. Indien u niet direct een afleveradres voor uw auto weet, kan de auto bij de berger worden veilig gesteld. Uw auto staat dan in een afgesloten stalling. De meeste verzekeraars vergoeden de eerste drie dagen stalling, daarna worden stallingkosten doorbelast.
Â
Op alle dagen en binnen kantoortijden krijgt u bij het schadeherstelbedrijf waar uw auto wordt gebracht de beschikking over een vervangende auto. Buiten kantoortijden kan de berger u een vervangende auto verstrekken. De berger verzorgt voor u het z.g. doortransport vanaf de stalling naar het eindadres. Facturatie e.d. geschiedt rechtstreeks aan uw verzekeraar.
Â
Indien uw auto total loss is kunnen wij voor u een vrijwaring verzorgen, u dient dan het overschrijvingsbewijs van de auto bij ons in te leveren. U ontvangt dan de vrijwaring binnen enkele dagen per mail.
Nee, Barendregt fungeert als depot van een aantal vervangend vervoer organisaties. Wij geven auto’s uit en nemen auto’s in namens deze organisaties. Wij hebben géén invloed op de condities en de duur van de huurovereenkomst.
Het transport van een auto is afhankelijk van de volgende zaken:
Â
Ja, in alle gevallen is het transport verzekerd. Bij hele exclusieve auto’s kan het zijn dat er een aanvullende verzekering nodig is. Ook dat regelen wij voor u.
Voertuigen die van ons een wielklem hebben gekregen, kunnen na 24 uur worden weggesleept.
Weggesleepte voertuigen worden gebracht naar ons depot aan de Westvlietweg 64 te Den Haag. Hier betaalt u de kosten voor het wegslepen en stalling van uw voertuig. In het geval van een wielklem ook de wielklemkosten en naheffingsaanslag.
Op werkdagen vanaf 08.00 uur t/m 17.00 uur. Buiten deze openingstijden en voor zaterdag en zondag graag eerst bellen naar depot.
U krijgt een wielklem wanneer u niet/te laat betaalt voor betaald parkeren in Scheveningen/Den Haag of wanneer er openstaande boete(s) op het kenteken geregistreerd staan.
Na het plaatsen van de wielklem wordt er een sticker geplaatst op uw vooruit. Hierop staat de uitleg en onze adresgegevens. Voor pinbetalingen komen wij naar het voertuig toe en voor contante betalingen wordt u doorverwezen naar onze depot in Den Haag. Na betaling van de wielklemkosten + naheffingsaanslag wordt de wielklem verwijderd.
Heeft u suggesties, vragen of een klacht? Of wilt u een verloren voorwerp melden? U kunt dit melden aan onze klantenservice. Onze medewerkers kunnen u snel verder helpen. U kunt uw vragen telefonisch of per e-mail stellen.